středa 3. března 2010

Proč je Řím v únoru dobrý nápad

Řím ? A v únoru ?  To není zrovna měsíc ve kterém by Čeští turisté podnikali invazi na historická města jižní Evropy. Přesto, věřte nevěřte, je to v podstatě ideální doba. Mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Nedávno jsem takový výlet s kamarády podnikl.

Příprava

Vše začíná u levných letenek koupených v listopadu u nízkonákladové letecké společnosti. Stály pakatel, cca kolem 1000 Kč. Dovolovali nám strávit v Římě přibližně tři dny, takže na památky a jiné např. kulinářské zážitky času dost. Ubytování jsme řešili až několik týdnů před odjezdem a výběr padl na Legends Hostel. Hlavně díky jeho poloze blízko autobusového nádraží Termini poblíž historického středu Říma, na které jsme měli v plánu přijet z letiště. Cena také nebyla špatná, 50€ za tři noci. I když se prý se dá pořídit i levněji.

Přílet, ubytování a pivo u Roberta De Niro

Přiletěli jsme na letiště Ciampino kolem půl desáté večer a v domnění že na letiště vedou koleje jsme začali hledat nádraží. No jo, jenže ono tam není :) Takže jsme nakonec nepohrdli autobusem za 4€ vozícím turisty přímo na Termini. Najít hostel naštěstí nebyl žádný oříšek, hlavně díky tomu že někteří členové naší výpravy už v Římě byli. S ubytováním jsme byli celkem spokojení, takže po krátkém oddechu jdeme, jak jinak, na pivo. Do baru který kamarád znal se nám moc nechtělo protože před ním postávala banda "divných lidí". O pár ulic dál jsme našli jiný bar. No zážitek sám pro sebe. Bylo asi deset hodin večer což nebránilo místnímu malíři barvit stěny baru za provozu. Ale pravá show začala teprve když barman přinesl naše piva. Jedno z nich chytil za vršek a ve snaze zapůsobit jím otočil v širokém oblouku nad hlavou hladinou dolů. Zřejmě mlel něco jako "koukejte jak to nevyleju". Asi se mu zdálo že nezapůsobil dostatečně a tak se začal šklebit a tvrdit, že vypadá jako Robert De Niro. A aby zábavu ještě zvedl ukázal na kamarádku a povídá "Julia Roberts". Další cíl byl hned vedle sedící "Brad Pitt". To jsme samozřejmě ocenili smíchem. Zjevně spokojen odešel zpět za bar. Smích nás trošku přešel po obdržení účtu, medium pivo 0.5l za 6€ a litrový tuplák za 11€. To bylo přeci jen víc než jsme čekali, ceny které jsem po cestě viděl na jídelních lístcích se pohybovaly kolem 4€ za půllitr.

Jaro na jihu

Večer když jsme přiletěli poprchávalo, což mě trochu zachmuřilo a neměl jsem vzhledem k počasí žádná veliká očekávání. Jenže to se změnilo další ráno téměř okamžitě po opuštění hostelu. Bylo prostě krásně, slunce, obloha jak vymetená, téměř bez mráčku. Teplota vzduchu přez den kolem 15-20°C. To je pro člověka z Čech, který si musel v posledních pár měsících zvykat na někdy i silný mráz pořádná vzpruha. Téměř celý pobyt jsem se nemohl zbavit dojmu že v Římě je teď prostě květen. Navíc mám za sebou jednodenní pobíhání po Římě před pár lety uprostřed léta. A dobře si pamatuji že 35stupňové vedro bylo prostě úmorné.

Díky výhodné poloze v centru nebyl problém vyrazit téměř k jakýmkoliv památkám pěšky. Naše první kroky vedly k bazilice Santa Maria Maggiore. A po asi půlhodinové prohlídce jsme zamířili směr koloseum. Jen co jsme tam dorazili následoval útok všemožných průvodců na naše peněženky. Tvrdili, že do kolosea je jedenapůlhodinová fronta kterou nemusíme vystát pokud využijeme jejich služeb. Že si člověk nemůže prohlídku užít když mu nikdo neřekne na co se dívá. Atd. Atd. Atd. Jejich cena byla většinou kolem 19€ za lístek a prohlídku. Ve skutečnosti fronta byla dlouhá maximálně 15 min. Lístek za 7€ navíc obsahuje volný vstup na Forum Romanum.

Je to tak trochu povinnost, když jste v Římě, podívat se na Koloseum. Já povinnosti nemám rád, takže se mi dovnitř ani moc nechtělo. Nakonec jsem ale rád že jsem tam byl, stálo to za to.
Ten den byl samozřejmě památkových zážitků plný. Po Koloseu následovalo několik příjemně procházkových hodin po Foru Romanu. V něčem ale měli průvodci pravdu. Když nevíte na co se díváte, zážitek je jen poloviční.

Pokračování příště :-)
Vím ,že jsem slíbil pokračovat ale bohužel léto je náročnější než jsme čekal a na psaní nezbývá čas :(